
Kontrola kvaliteta za rotore i osovine
Dimenzionalno merenje i analiza poroznostiPerformanse e-motora kroz kvalitet rotora i osovine
Uske tolerancije i kritični parametri
Rotor se sastoji od osovine, paketa limova i ugrađenih stalnih magneta. Visoke performanse i brzina e-motora zahtevaju da rotor ispunjava izuzetno stroge tolerancije oblika i položaja, što nameće potrebu za preciznom inspekcijom. Jedan od glavnih faktora koji utiču na performanse i efikasnost e-motora je upravo vazdušni razmak između rotora i statorskog otvora. Takođe je od kritičnog značaja za bezbednost i pouzdanost.
Ključni izazovi u obezbeđivanju kvaliteta rotora i osovina

Merenje dimenzija rotora
Merenje karakteristika dugim mernim vrhomPošto magnetsko polje rotora može uticati na rezultate merenja odbijanjem mernih vrhova ili unutrašnjih delova sonde, za merenje dimenzionalnih karakteristika sa najužim tolerancijama neophodno je koristiti dugačke i teže sisteme mernih vrhova. Za ovakve zahteve, idealno rešenje predstavljaju ZEISS koordinatne merne mašine sa aktivnom skenirajućom tehnologijom. Dugi nastavci za merni vrh omogućavaju merenje na svim pozicijama rotora, držeći sondu na dovoljnoj udaljenosti od jakog magnetnog polja kako bi se obezbedili stabilni i precizni rezultati.

Merenje oblika i kontura
Inspekcija kvaliteta u skladu sa uskim tolerancijamaZbog visokih brzina rotacije, osovine u NEV vozilima moraju proći brzu i preciznu inspekciju kvaliteta, posebno u pogledu tolerancija oblika i položaja. Sa promenama u geometriji osovina i sve strožim tolerancijama, koordinatne merne mašine omogućavaju merenje unutar zadatih opsega, skraćuju vreme ciklusa i doprinose stabilnosti procesa. Svestrana ZEISS koordinatna merna mašina sa visoko preciznim rotirajućim stolom na vazdušnim ležajevima i setom dijamantskih mernih vrhova je idealno rešenje za postizanje pouzdanih rezultata pri merenju osovina svih dimenzija.

Analiza poroznosti
Inspekcija defekata u prstenu kratkog spoja rotoraSa porastom radnih brzina e-motora, rotor mora da ispuni znatno strože zahteve u pogledu čvrstoće i stabilnosti. Kako bi se izbeglo pucanje rotora tokom rada, poroznost mora ostati ispod definisanog graničnog nivoa. Pomoću ZEISS kompjutizovane tomografije moguća je precizna detekcija veličine i broja pora u prstenu kratkog spoja rotora. ZEISS softver zatim analizira i klasifikuje snimljene 3D podatke primenom analize poroznosti.
Potrebne su vam dodatne informacije o kontroli kvaliteta električnih motora?
Popunite obrazac da biste preuzeli naš izveštaj