
Turbinske lopatice
Unapređenje efikasnosti u projektovanju motora
Turbinske lopatice predstavljaju ključne komponente savremenih avionskih motora i odražavaju složenost inženjerskog dizajna. Ove lopatice pretvaraju toplotnu energiju vrućih gasova u mehaničku snagu i potisak, naglašavajući time značaj kvaliteta i inženjerskog rešenja lopatica. Jedna lopatica visokog pritiska (HP) u civilnom avionu može da generiše snagu ekvivalentnu desetostrukoj snazi malog porodičnog automobila. Zbog uslova visokih temperatura i pritisaka kojima su izložene, ove lopatice moraju biti izrađene sa visokom preciznošću, optimalno projektovane i podvrgnute rigoroznoj kontroli kvaliteta.
ZEISS rešenja za turbinske lopatice u vazduhoplovstvu
Turbinske lopatice prolaze kroz kontinuirane modifikacije kako bi se poboljšale njihove performanse, trajnost i efikasnost potrošnje goriva. Kompleksnost ovih savremenih dizajna postavlja brojne inženjerske izazove. Čak i manje nepravilnosti u merenju mogu dovesti do smanjene efikasnosti lopatice i potencijalnog kvara. Kao odgovor na povećanu potražnju za turbinskim lopaticama, proizvođači implementiraju metrološka rešenja u cilju optimizacije svojih proizvodnih procesa, kako u pogledu kvaliteta, tako i u pogledu efikasnosti.

Pregledajte sve faze procesa
Kontrola kvaliteta i inspekcija turbinskih lopatica

Održavanje, popravka i remont (MRO)
Turbinske lopatice su projektovane za radni vek od 35.000 sati, što je ekvivalentno približno 15 miliona nautičkih milja, pre nego što nastane potreba za popravkom ili generalnim remontom. Ipak, potreba za popravkom predstavlja jedan od ključnih faktora troškova za proizvođače originalne opreme (OEM), kako u smislu finansijskih resursa, tako i u smislu utrošenog vremena. Potrebna im je tehnologija sposobna da detektuje skrivene defekte, predvidi strukturne slabosti i brzo identifikuje nesavršenosti, kako bi se obezbedio povratak lopatica u operativno stanje i produžio radni vek turbine.