
Inspekcija unutrašnjosti aviona
Optičko 3D merenje unutrašnjosti aviona
Bilo da putuju prvom ili ekonomskom klasom, putnici u svim delovima kabine očekuju udobnije i kvalitetnije iskustvo tokom leta. Kako bi nadmašile očekivanja putnika, aviokompanije osmišljavaju enterijere aviona koji pametno koriste prostor, nude udobnost i zadržavaju malu masu radi uštede goriva i smanjenja troškova materijala. S obzirom na ove zahteve, proizvođač originalne opreme u avio industriji moraju da obezbede veći protok i kraće vreme inspekcije, kako bi ispunili zaostatke i odgovorili na potražnju, što ručni sistemi za inspekciju obično ne mogu da postignu. Za proizvođače u avio industriji, idealno rešenje je sistem koji može brzo i dosledno da kreira digitalnog duplikata, odnosno preciznu virtuelnu repliku unutrašnjosti aviona.
Unutrašnji paneli i plastični delovi
Kako bi ispunili standarde avio industrije, proizvođači moraju da isporučuju unutrašnje panele i plastične komponente brzo i po konkurentnim cenama. Unutrašnji paneli moraju da zadovolje stroge estetske i montažne zahteve, uključujući precizno poravnanje zazora i ravni, kao i odsustvo površinskih grešaka. Aviokompanije insistiraju na savršenstvu. Plastične i kompozitne komponente, kao što su pregrade, bočne obloge i gornji prtljažni prostori, doprinose ukupnoj strukturi, bezbednosti i estetici enterijera. Optički 3D skeneri su idealni su inspekciju ovih delova, pošto omogućavaju ponovljiva i precizna merenja i zamenjuju duge i nepouzdane vizuelne provere.

Naše rešenje
Proizvodnja delova za enterijer aviona se oslanja na prednosti ATOS tehnologije: tačnost i rezoluciju, (kvalitet i količinu podataka) izuzetnu brzinu merenja i napredne mogućnosti inspekcije. Zahvaljujući tehnologiji plavog svetla i automatizovanoj obradi, ATOS sistemi savršeno skeniraju zakrivljene panele, nepravilne oblike i kompleksne površine enterijera – znatno brže i ekonomičnije od klasičnih metoda merenja.
Sedišta
Sedišta igraju ključnu ulogu u bezbednosti i udobnosti putnika, ali predstavljaju i značajan faktor kada je reč o troškovima i ukupnoj masi aviona. Dobavljači aviokompanija proizvode hiljade sedišta prema precizno definisanim standardima udobnosti i dizajna. Kako raste proizvodnja aviona sa jednom prolaznom stazom, ključni kriterijumi za inspekciju postaju visoka ponovljivost i preciznost. Automatizovani sistemi za inspekciju omogućavaju proizvođačima da povećaju protok, smanje troškove i vreme, zadovolje sve veću potražnju i ispune zaostatke u porudžbinama.

ATOS sistemi i ZEISS INSPECT Airfoil omogućavaju potpuno snimanje geometrije sedišta u unutrašnjosti aviona, dvostruko brže i uz dvostruko niže troškove u odnosu na klasične metode merenja. Povećane merne površine u kombinaciji sa visokom rezolucijom omogućavaju precizno i brzo merenje komponenti sedišta, čime se povećava protok bez ugrožavanja standarda kvaliteta i bezbednosti.
Naknadna ugradnja unutrašnje opreme (reverzni inženjering)
U avio industriji, avioni se redovno modifikuju i prilagođavaju, u skladu sa novim zahtevima i specifičnim namenama. Zato ne postoje dva potpuno ista aviona, čak ni kada je reč o istom modelu ili tipu. Zbog njihove jedinstvenosti, svaka modifikacija predstavlja izazov za merenje celokupnog aviona, posebno kada treba uzeti u obzir ranije radove na održavanju i popravkama. U takvim slučajevima, pozivanje na originalne nacrte proizvođača postaje izuzetno zahtevno i često nepraktično. Kompanije za održavanje i naknadnu ugradnju u avio industriji imaju velike koristi od optičkog 3D skeniranja jer smanjuje broj iteracija, vreme i ručni rad koji su inače potrebni kod tradicionalnih sistema merenja.

Naše rešenje
ZEISS tehnologija olakšava proces modernizacije enterijera kabine kroz spoj intuitivnog softvera (ZEISS INSPECT) i vodećih optičkih 3D senzora (ATOS sistemi). Korišćenjem ATOS senzora velike brzine & visoke rezolucije, moguće je virtuelno duplicirati skenirane oblasti i kreirati digitalni nacrt (digitalnog duplikata) unutrašnjosti u softveru ZEISS INSPECT. Ova dobitna kombinacija omogućava dobavljačima u avio industriji da obavljaju dizajnerski rad virtuelno, bez pokušaja i grešaka, čime se smanjuje vreme provedeno na avionu, a povećavaju vreme, profit i produktivnost.