
Inspekcija površinskih defekata u okviru MRO procesa
NDT inspekcija površina u okviru održavanja i popravki (MRO) aviona
Brzina skeniranja i veličina pokrivene površine pomažu proizvođačima aviona da izaberu prave alate za otkrivanje defekata na oplati letelice. U okviru održavanja, popravki & operacija (MRO), standardna praksa u industriji danas podrazumeva vizuelnu inspekciju i upotrebu merača udubljenja za ne destruktivno ispitivanje površina – radi otkrivanja oštećenja, nabora na kompozitima i pravilnog ležanja pričvršćivača. Ali u avio-industriji vreme direktno znači novac, svaki dodatni sat na zemlji zbog popravki znači gubitak prihoda. Danas su dostupni precizni 3D senzori koji omogućavaju brze i tačne inspekcije aviona tokom planiranog održavanja, radi procene oštećenja od grada ili udara.
ZEISS je razvio alate za brzu i jednostavnu inspekciju i kategorizaciju udubljenja, defekata i zazora. Automatizovani ATOS skeneri i ručni prenosivi skeneri, koji generišu stotine hiljada 3D tačaka, savršeno odgovaraju potrebama MRO sektora. ZEISS alate koriste Airbus, Boeing, FAA i većina vodećih proizvođača originalnih rezervnih delova u avio industriji. Usklađeni su sa NADCAP standardima i važe za referentna rešenja u oblasti inspekcije.
NDT rešenja
Bez obzira na vrstu oštećenja ili primene, ZEISS pruža NDT rešenja koja omogućavaju pravovremeno otkrivanje udubljenja – pre nego što prouzrokuju ozbiljne probleme. Zahvaljujući potpunoj integraciji sa softverom ZEISS INSPECT, rad sa ovim sistemima je jednostavan, a merenje izuzetno efikasno. Rešenja kao što su prilagodljivi i robustni ATOS Compact Scan, inovativni ATOS 5 i višenamenska serija ScanBox čine osnovu za jednostavnu i brzu inspekciju površina.
ATOS Compact Scan
ATOS Compact Scan se savršeno prilagođava zahtevima detekcije površinskih oštećenja zahvaljujući prilagodljivoj mernoj oblasti, integrisanom skeniranju i funkciji praćenja. Mobilni skener se lako koristi na različitim mernim oblastima, a digitalizaciju i analizu podataka obavlja za svega nekoliko minuta. Ovaj kompaktni senzor spaja ključne prednosti ATOS tehnologije i lako se prilagođava različitim primenama, veličinama delova i uslovima rada. Zahvaljujući svojoj veličini, može se koristiti gotovo bilo gde, u hangaru, ili na samoj proizvodnoj liniji. Zahvaljujući mogućnosti skeniranja, sistem može da kreira digitalni blizanac, što MRO timovima omogućava reverzni inženjering komponenti čak i kada ne postoji odgovarajući CAD model. ATOS Compact Scan je fleksibilan, mobilan i lak za korišćenje. Pomoću brzog 3D skeniranja u visokoj rezoluciji otkriva defekte na površini u svakom radnom okruženju.

ATOS 5
ATOS 5 brzo i pouzdano obezbeđuje tačne rezultate čak i u teškim uslovima, što ga čini savršenim za ispitivanje oštećenja nastalih zbog vremenskih nepogoda ili opreme za zemaljsku podršku (GSE). Zahvaljujući proširenom mernom obuhvatu i kamerama visoke rezolucije, potrebno je manje merenja da bi se precizno obuhvatile velike površine, bez gubitka kvaliteta ili tačnosti. Celopovršinski 3D podaci otkrivaju skrivene greške, ubrzavaju MRO postupke i smanjuju vreme koje avion provodi van upotrebe, omogućavajući potpunu kontrolu procesa i kvaliteta. Skener se lako prilagođava komponentama različitih veličina. Zahvaljujući visokom kvalitetu podataka, 3D modeli jasno prikazuju udubljenja, pukotine, zazore, nabore na kompozitima i druge moguće defekte. ATOS 5 skenira za samo 0,2 sekunde, nadmašujući industrijske standarde po brzini i tačnosti u otkrivanju površinskih oštećenja.

ScanBox serija 6 i 7
ScanBox nudi kombinovano rešenje za brzo i pouzdano ne destruktivno ispitivanje površinskih oštećenja. Ovi potpuno automatizovani sistemi ne zahtevaju učešće operatera i lako se prilagođavaju različitim zadacima zahvaljujući velikom vidnom polju i fleksibilnim opcijama merenja za celopovršinsku analizu komponenti.
Uključuju intuitivni korisnički interfejs koji omogućava ponovljive rezultate, bez obzira na nivo stručnosti operatera. Oba modela omogućavaju MRO timovima brzo otkrivanje i merenje defekata uz visoku rezoluciju detalja, uz integrisanu 3D vizualizaciju u realnom vremenu putem softvera ZEISS INSPECT Airfoil. Bilo da je opremljen izuzetno snažnim ATOS 5X ili visokorezolucionim ATOS 5 senzorom, ATOS ScanBox sistem nudi rešenja odobrena od strane OEM proizvođača koja pojednostavljuju MRO inspekcijske procese uz veću brzinu i viši povraćaj investicije.
Softver za inspekciju prilagođen bržem i lakšem radu
ZEISS INSPECT Airfoil je napredni softver koji omogućava otkrivanje i analizu raznih oštećenja na površini aviona. Osim otkrivanja površinskih defekata, softver omogućava kontrolu kvaliteta i pruža precizne podatke za potrebe reverznog inženjeringa. Softver u svom standardnom paketu nudi poseban tok rada za prepoznavanje udubljenja i automatsku izradu izveštaja, što ceo proces čini bržim i jednostavnijim. Bez obzira na nivo korisničkog iskustva, ovaj softver osigurava ponovljive rezultate zahvaljujući intuitivnom interfejsu i strukturiranom, korak-po-korak procesu učenja.
- ZEISS INSPECT Airfoil koristi prilagođene OEM smernice za detekciju defekata
- Primena proširene stvarnosti (AR) omogućava prikaz rezultata inspekcije direktno na stvarnim objektima (putem tableta), čime se površinski defekti na avionu vizualizuju u realnom vremenu
- Izveštaji se generišu automatski, čime se štedi vreme i resursi za obuku ZEISS INSPECT Airfoil
- Vođeni proces vodi korisnika kroz ceo tok, od snimanja do potpunog izveštaja, za samo nekoliko minuta
- Standardne funkcije softvera uključuju identifikaciju udubljenja, 3D vizualizaciju oštećenih područja i kolor mape defekata za maksimalnu efikasnost i jednostavnost.
Primena

Oštećenje nastalo usled grada
Oluje sa gradom su nepredvidive i spadaju među najopasnije vremenske uslove kada je reč o oštećenju aviona. Timovi za održavanje moraju brzo i precizno proceniti oštećenja nastala usled udara kako bi minimizirali vreme zastoja i optimizovali povraćaj investicije u popravke. ZEISS rešenja kombinuju celopovršinske podatke sa visokom svestranošću, omogućavajući prikupljanje podataka u različitim uslovima, uz očuvanje globalne tačnosti.

Planirano održavanje
Svi avioni zahtevaju redovne provere kako bi ostali bezbedni za upotrebu i ispunjavali uslove za letenje. Timovima za održavanje je potreban alat koji im omogućava da provere da li su ključne komponente u skladu sa FAA standardima i da li avion može bezbedno da leti. ZEISS rešenja nude jednostavan softver koji timovima omogućava kreiranje prilagođenih izveštaja, prikaz rezultata u realnom vremenu, pa čak i rekonstrukciju delova kada CAD modeli nisu dostupni.

Oštećenja nastala usled udara opreme za zemaljsku podršku (GSE)
Potencijalna oštećenja aviona ne nastaju isključivo tokom leta – oprema za zemaljsku podršku (GSE) može da ošteti spoljašnju površinu letelice još pre poletanja. Timovi za inspekciju moraju da utvrde štetu kao što su udubljenja, pukotine i oštećenja izazvana pokretnim mostovima, servisnim stepenicama pa čak i kolicima za prevoz tereta. Uz pomoć ZEISS tehnologije, MRO timovi mogu da analiziraju i identifikikuju različite površinske defekte bez kompromisa po pitanju vremena, tačnosti ili efikasnosti.

Otklanjanje problema
Površinski defekti na avionu mogu da dovedu do otkaza funkcionalnih elemenata ili opreme na letelici. Važno je uočiti takve defekte pre nego što prerastu u ozbiljan problem. 3D skeniranje se pokazalo kao efikasan alat za MRO timove u brzom rešavanju problema tokom popravki. Uz celovite podatke koje nude ZEISS softver i sistemi, MRO timovi mogu zahvaljujući pravovremenom otkrivanju defekata bolje da razumeju stanje delova, prepoznaju propuste u procesima i smanje troškove i vreme zastoja.