Inspekcija avionskih struktura

Više rešenja za brze inspekcije avionskih struktura

Proizvodnja u vazduhoplovstvu se oslanja na temeljne inspekcije ključnih komponenti, kako bi se obezbedila pouzdana funkcionalnost aviona i sigurnost putnika. Mali strukturni defekti nastali tokom proizvodnog procesa mogu predstavljati izazov za proizvođače, a još veći rizik za putnike tokom leta. Proizvođači originalne opreme (OEM) i njihovi dobavljači sve više koriste prednosti beskontaktnog merenja i NDT tehnologija, zahvaljujući bržim inspekcijama, većoj tačnosti i kraćim proizvodnim ciklusima. Primena takve tehnologije čini avijaciju sigurnijom za sve učesnike u procesu.

Rešenje: Jedinstvena tehnologija

Jedinstvenost ZEISS-a i njegova industrijska prednost leže u neprevaziđenoj brzini inspekcije, većoj količini prikupljenih podataka po skeniranju, visokorezolucijskim kamerama vrhunske tačnosti i mogućnosti stvaranja digitalnog blizanca aviona uz pomoć moćne analitike u ZEISS INSPECT softveru.

Primena

U oblasti istraživanja i razvoja, sistem za digitalnu korelaciju slika ARAMIS omogućava merenje materijalnih svojstava, graničnih opterećenja i karakteristika zamora strukturnih komponenti. Tokom proizvodnje, ATOS 3D skeneri se primenjuju u više faza, kako bi se osigurala precizna izrada digitalnog blizanca svakog aviona. U oblasti MRO, ZEISS-ova NDT rešenja pomažu u detekciji defekata na strukturnim komponentama i olakšavaju reverzni inženjering, čime se postižu brže stope obrta delova.

Industrijski 3D merni sistemi

ATOS rešenja donose brojne prednosti u inspekciji aerostruktura:

  • 3D podaci celokupnog polja

    Visokoprecizni podaci dobijeni kompletnim pregledom površine

  • Kraće vreme skeniranja

    Rezultati visoke brzine i tačnosti (u roku od 10 minuta)

  • Optimizovani procesi

    Povećan ukupan protok kroz automatizovane sisteme

  • Maksimizovan povrat investicije (ROI)

    Očekivani povrat investicije u periodu od dve godine

Proizvodnja

Bez obzira na to da li se radi o nosačima, okvirima ili rebrima, sve komponente strukture aviona moraju biti proizvedene sa uskim tolerancijama kako bi se obezbedila strukturalna sigurnost. Međutim, visok kvalitet i visoka tačnost su skupi, dok dobavljači moraju da odgovore na stalno rastuću potražnju i istovremeno drže troškove na najnižem nivou. Sa hiljadama strukturnih komponenti u svakom avionu, proizvođačima su potrebna fleksibilna merenja koja omogućavaju brzo i izuzetno precizno (u okviru mikrometara) merenje velikih komponenti, kako bi skratili i optimizovali vreme proizvodnog ciklusa. Optički 3D merni sistemi predstavljaju najbolje industrijsko rešenje za maksimizaciju efikasnosti i produktivnosti u inspekciji avionskih struktura.

Naše rešenje

ScanBox 7 Series + ATOS 5

ATOS ScanBox Series 7, opremljen snažnim ATOS 5 senzorom, predstavlja efikasno i precizno rešenje za merenje velikih avionskih struktura. Ovaj automatizovani sistem za metrologiju vrši sveobuhvatna analitička merenja velikih delova (do 6 m), dok ATOS 5 senzor vizualizuje skrivene greške zahvaljujući brzom prikupljanju visoko preciznih podataka. Uz 8-osovinsku kinematiku, ScanBox 7 serija pruža visoku fleksibilnost u pozicioniranju ATOS 5 senzora zahvaljujući svojih 8 stepeni slobode. ATOS 5 senzor ima snažan ugrađeni izvor svetlosti koji omogućava prikupljanje visoko preciznih podataka za samo 0,2 sekunde po skeniranju, sa brzinom od 100 frejmova u sekundi. Zahvaljujući vodećim senzorskim kamerama i tehnologiji projekcije, ATOS 5 zahteva manji broj pojedinačnih skeniranja, čime se ubrzava celokupan proces merenja.

ZEISS INSPECT Airfoil

Naše rešenje za industriju sa visokim standardima

Funkcionisanje ovog dinamičkog hardvera oslanja se na podršku ZEISS INSPECT Airfoil softvera i Virtualne merne sobe (VMR). To je centralna kontrolna stanica i funkcionalna reprezentacija stvarnog merenja kroz virtuelnu simulaciju. ZEISS INSPECT Airfoil omogućava temeljnu inspekciju avionskih struktura kroz čitav njihov životni vek, uz istovremeno generisanje digitalnog blizanca za kontrolu kvaliteta tokom proizvodnih procesa.

Održavanje, popravka i remont

S obzirom na to da prosečan globalni putnik putuje jednom u svakih 21 meseci, razumljivo je da dobavljači i proizvođači originalne opreme osećaju pritisak sve veće potražnje za MRO uslugama. Identifikacija skrivenih grešaka, deformacija i defekata od suštinskog je značaja kako bi se osiguralo da avioni provedu više vremena u operativnoj upotrebi nego na održavanju u MRO hangarima. Kako su vreme i novac prioriteti, postizanje brzih vremena merenja i visoke tačnosti su neophodni za preciznu inspekciju avionskih struktura. Izazov postaje još veći kada proizvođači originalnih delova nemaju pristup rezervnim delovima ili CAD fajlovima koji su im potrebni za zamenu.

ATOS 5

Beskontaktna rešenja pojednostavljuju preventivno održavanje i podržavaju reverzni inženjering delova, omogućavajući brže stope obrta. Ova rešenja implementirana su kroz inovativne tehnologije ATOS 5 i ATOS Compact Scan za MRO primene. Oba ova senzora kombinuju najbolje iz optičke 3D metrološke tehnologije: snažno strukturisano plavo svetlo, praćenje uživo i patentirani Triple Scan princip omogućavaju brze i precizne skenove sa visokom rezolucijom.

ATOS Compact Scan

ATOS 5 nudi neprevaziđenu brzinu, zahteva manje skeniranja i prikuplja više podataka o oblaku tačaka u poređenju sa konkurentskim skenerima, dok je ATOS Compact Scan mobilno rešenje za 3D skeniranje koje omogućava fleksibilno pozicioniranje duž aviona za optimalnu inspekciju. Zahvaljujući količini podataka koje ovi senzori prikupljaju, MRO timovi mogu brzo rekreirati potrebne strukture uz minimalno vreme neaktivnosti aviona.

Istraživanje i razvoj

Avioni moraju imati strukturu sposobnu da izdrži veliki broj ciklusa zamora, izazvanih, na primer, vijanjem ili niskocikličnim opterećenjima kao što su teška sletanja i veliki tereti. U skladu sa tim, timovi u istraživanju i razvoju, proizvođači originalne opreme i dobavljači sprovode intenzivna ispitivanja novih materijala za avionske strukture, kako bi osigurali njihovu pouzdanost, sigurnost i dug vek trajanja. Prilikom testiranja svojstava materijala, istovremeno sprovode i verifikaciju simulacija. Instalacija mernih pretvarača naprezanja može trajati danima i zahteva više radne snage nego primena 3D tehnologije. Zato optički 3D sistemi predstavljaju savršeno rešenje za istovremeno određivanje statičkih i dinamičkih deformacija tokom testiranja i za vizuelno poređenje simulacija sa realnim stanjem putem jasnih grafikona, video zapisa i slika.

ARAMIS hardver i softver

ARAMIS, ZEISS-ov napredni stereoskopski 3D optički senzor, predstavlja nadogradnju mernih traka i senzora za pomeranje, omogućavajući merenje 3D deformacija i pomeranja. ZEISS INSPECT Correlate omogućava brzu analizu test podataka za jednostavnu validaciju strukturnih simulacija, što omogućava ubrzanje procesa sa manje testnih iteracija. Rezultati omogućavaju korisnicima da pregledaju i unaprede parametre simulacije, kao i da optimizuju trenutne i buduće procese dizajna. Na taj način, moguće je smanjiti broj skupih testnih postupaka i ubrzati proces razvoja proizvoda. Istovremeno, rezultati pružaju uvid u sigurnosne rizike, trajnost delova, kao i u procese puzanja i starenja materijala. Ovo ne samo da povećava bezbednost, već i produžava vek trajanja proizvoda.

ARAMIS rešenja pružaju

  • Fleksibilne sisteme

    Fizičke sposobnosti za hvatanje složenih geometrija

  • Brže, relevantne podatke

    Brzo prikupljanje podataka nadmašuje mogućnosti standardnih kontaktnih senzora

  • Inspekciju u realnom vremenu

    Trenutno merenje deformacija i naprezanja

  • Optimizovano podešavanje

    Ubrzano postavljanje testa uz pomoć sveobuhvatnog softverskog rešenja

Obratite nam se

Da li biste želeli da saznate više o našim industrijskim rešenjima? Rado ćemo pružiti dodatne informacije ili organizovati demonstraciju.

Da li vam je potrebno više informacija?

Kontaktirajte nas. Naši stručnjaci će vam se javiti.

Obrazac se učitava...

/ 4
Sledeći korak:
  • Upit o interesovanju
  • Lični podaci
  • Podaci o kompaniji

Za više informacija o obradi podataka u kompaniji ZEISS, molimo vas da pogledate naše obaveštenje o zaštiti podataka.